مصاحبه آرشیو خبر ها
پیرلو : استرس نیمکت فراتر از درون میدان است ! گواردیولا خواست و الگو شد

پیرلو : استرس نیمکت فراتر از درون میدان است ! گواردیولا خواست و الگو شد

اندره آ پیرلو، مربی جوان بیانکونری که کار اسانی برای هدایت یووه نخواهد داشت در یک مصاحبه شرکت کرد و از روش مربیگری خود و البته مربیانی که در دوران بازیگری زیر نظر انها تمرین می کرده، گفت.

 

مربیگری

 

در سالهای اخیر که فوتبال را کنار گذاشته بودم شروع به مطالعه کردم، دیدم و احساس کردم که هیجان و ذوق من در این رشته هر روز بیشتر و بیشتر میشود، این طور اتوماتیک وار وارد دنیای مربیگری شدم.

 

الگوهای بزرگ

 

این شانس را داشتم که مربیان بزرگی را داشته باشم و با مربیان نمونه و مهمی کار کرده باشم. از اولین مربی من در برشیا تا لیپی، آنچلوتی و کونته و البته الگری. این واقعا شانس من بود که با این مربیان تاپ دنیای فوتبال اشنا بودم و از انها درس زیادی گرفته بودم، همیشه خوشحالم که زیر نظر انها تمرین کردم و فوتبال بازی کردم. و حالا تلاش می کنم که از هر مربی انچه که لازم بوده را در کنار هم با ایده هایی که دارم به کار ببرم.

 

گواردیولا

 

او یک الگو برای همه است، نشان داد که چطور می توان جز بهترین ها بود، هر چند که در شروع چندان خوب نبود اما بعد به خوبی پیش رفت. برای یک مربی جوان آغاز می تواند ارزش زیادی داشته باشد اما انچه که مهم است این انگیزه و خواستن است، باید بدانیم چه می خواهیم و با چه مدل و سیستمی می توانیم خواسته های مان را پیش ببریم. گواردیولا در این رابطه یکی از الگوهای مربیگری برای مربی های جوان است.

 

هم تیمی های قبلی

 

احساس و رابطه خوبی ست، من این بازیکنان را خیلی خوب دیدم و می بینم که به خوبی در اختیار تیم و من هستند. شاید در ابتدا انها از اینکه مرا به عنوان مربی می دیدند خوشحال نبودند اما در کمترین زمان دانستند که الان من مربی هستم و چه نقشی دارم، خیلی زود همه چیز تغییر کرد و حالا احترام و جایگاه یک مربی را دارم. اما به من می توانند کمک زیادی کنند زیرا این گروه به خوبی می داند که در یووه چطور باید بازی کرد و پیروزی در این باشگاه چه معنایی دارد و البته تلاش و کار کردن برای همیشه اماده بودن، در سال های اخیر با هم بازی کردیم و این را به خوبی می دانیم. انها روح پیروزی را در یووه می دانند و این بزرگ ترین کمک من در این فصل خواهد بود.

 

استرس زمین و یا نیمکت

 

مطمئنا روی نیمکت بودن استرس بیشتری دارد برای اینکه در زمین خودم را رهبری می کردم و باید برای چگونه عمل کردن در زمین تصمیم می گیرم اما حالا مدیریت تیم را دارم و باید نقش همه را به خوبی به انها گفته باشم و این کمی سخت است. زمانی که بازی می کردم یک تیپ و سیستم برای بازی ام داشتم و همه نقش ام را می دانستم اما حالا باید از دور تصمیم بگیرم ان هم برای یک تیم.

 

انقلاب تیمی

 

بازیکنان جوان و البته مهره های باتجربه در کنار یکدیگر، خواسته و انگیزه های زیادی برای رشد کردن دارند. زمانی که دوره تعدادی از بازیکنان بزرگ یک تیم تمام میشود این درست است که با جوانان دوباره شروع کنیم، خوشبختانه بازیکنان خوب و جوانی را در اختیار داریم و امیدواریم با گذشت زمان تجربه خوبی نیز به دست بیاورند و پیشرفت قابل توجهی نیز داشته باشند تا در اینده تبدیل به بازیکنان بزرگ همانند همان ستاره های سال های قبل در تیم شوند.

 

رونالدو

 

خیلی خوشحال که یکی از الگوهای مهم دنیای فوتبال را در اختیار دارم، اینکه هر روز و هر زمان او را در دسترس می بینم خوشحالم. دیدن او در زمین ترین و تمرین کردن او با قدرت واقعا خوشایند است و البته برای هر تیم و مربی ای بسیار مهم است که بازیکنی مانند او را داشته باشد. بازیکنی که با 35 سال همانند یک پسر جوان قدرت و انگیزه دارد و می خواهد فوتبال را هنوز همانند گذشته بازی کند او در فوتبال یک الگوی تمام معنا برای همه است.

 

لیگ قهرمانان

 

زمانی که در لیگ قهرمانان بازی می کنی باید بدانی که همه تیم ها قدرتمند هستند. باید این قدرت را داشته باشی که برای هر حریفی بازی کنی و بدانی که هیچ تیمی حریف اسانی نخواهد بود. نباید اشتباه کنی. بازی های سختی خواهند بود و بستگی به زمان نیز خواهد داشت، کمی هم شرایط دشوار است باید بتوانیم ریتم اصلی را به دست بیاوریم هر از گاهی تا اوایل مارس تیم ها به ریتم خود دست پیدا نمی کنند. رقابت های مهم هستند و باید در کنار قدرت و انگیزه کمی هم شانس داشت.

 

فوتبال من

 

هدف من همیشه یک فوتبال تهاجمی است، باید به بازی تسلط داشته باشیم و باید قدرت خود را در هر بازی به حریف تحمیل کنیم. این هدف من است، هدف من و تیم من، تفاوتی نمی کند در برنابئو بازی کنی و یا در هر ورزشگاه دیگری، نباید برای ما چیزی تغییر کند، این هدف ماست.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: